Консумацията на лимони в последните две години изпреварва тази на традиционния за българския потребител зеленчук – краставицата.
Това показват данните от анализ на тенденциите в потреблението на ключови за българския пазар стокови групи, изработен от Kaufland България. Изследването отчита още, че българинът предпочита да избира плодовете и зеленчуците си от големите вериги, в сравнение с откритите пазари, тъй като там контролът на произхода и качеството на продуктите е гарантиран.
Експертите обясняват годишния ръст от 15% при лимоните с променената честота на консумация, която заради COVID пандемията от сезонна се превърна в целогодишна. Безспорен фаворит сред зеленчуците за родния пазар си остават доматите. На трапезата на българина все по-често място намират и аспержите, брюкселското зеле и селърито, които също бележат ръст в продажбите с 27%. Търсенето на по-качествени продукти се потвърждава и от увеличението с 20% на био плодове и зеленчуци. Расте интересът и към по-екзотични вкусове като манго и папая, чиято консумация се е покачила с 12%. Сред всички над 90 вида плодове, продавани в Kaufland обаче, бананите са целогодишен фаворит на българския потребител.