• Начало
  • Сливен
    • Актуално
    • Бизнес
    • Здраве
    • Икономика
    • Крими
    • Култура / Шоубизнес
    • Любопитно
    • Политика
    • Спорт
    • Технологии
  • България
    • Актуално
    • Бизнес
    • Здраве
    • Икономика
    • Крими
    • Култура / Шоубизнес
    • Любопитно
    • Политика
    • Спорт
    • Технологии
  • Свят
    • Актуално
    • Бизнес
    • Здраве
    • Икономика
    • Крими
    • Култура / Шоубизнес
    • Любопитно
    • Политика
    • Спорт
    • Технологии
  • Вашият коментар
SlivenPress
  • ноември 18, 2025
  • Условия за ползване
  • Реклама
  • Свържете се с нас
  • За СливенПрес
SlivenPress
  • Начало
  • Сливен
    • Актуално
    • Бизнес
    • Здраве
    • Икономика
    • Крими
    • Култура / Шоубизнес
    • Любопитно
    • Политика
    • Спорт
    • Технологии
  • България
    • Актуално
    • Бизнес
    • Здраве
    • Икономика
    • Крими
    • Култура / Шоубизнес
    • Любопитно
    • Политика
    • Спорт
    • Технологии
  • Свят
    • Актуално
    • Бизнес
    • Здраве
    • Икономика
    • Крими
    • Култура / Шоубизнес
    • Любопитно
    • Политика
    • Спорт
    • Технологии
  • Вашият коментар
Home
България
Технологии

Българите научават новините от социалните мрежи, вярват на телевизора

13 юли 2022 Актуално, Политика, Технологии

Българите научават новините от социалните мрежи, вярват на телевизора

Българите са европейски лидери по четене на новини при появата им в социалните мрежи, в които са се регистрирали. Над половината (55%) посочват този канал като основното място за информиране благодарение на публикации от медии или споделяния и коментари от познати в мрежите. Почти две трети (61% при възможност да посочат повече от един отговор) от четящите новини онлайн казват, че през последните 7 дни са използвали социалните мрежи, „за да следят новини и текущи събития“.

Това показват данни на проучване Евробарометър, проведено онлайн във всички страни от ЕС в периода между 26 април и 11 май. Участвали са общо над 52 300 европейци, от които 1049 българи.

Но отговорите потвърждават тоталното доминиране на телевизионните канали. Запитани кои медии използват най-често, за да следят новини през седемте дни преди попълването на онлайн въпросника, 86% посочват телевизиите. При възможност за повече от един отговор следват онлайн платформи за новини (60%), платформи на социални медии и блогове (47%) и радио (34%).

Господството на телевизора като източник е характерно за всички групи в България над 25 години (от 85% до 91% при тези над 55 години). Сред тези, които са още ученици на 15 години или младежи до 25 години, този показател е 68%.

Има отделна група въпроси за това на кои новини от четените имат доверие. Водещо е доверието им (44%) към обществените телевизионни и радиостанции (вкл. техните сайтове). Близо два пъти повече от средното за ЕС (25% срещу 14%) казват, че се доверяват най-много на хора, групи или приятели, които следват в социалните мрежи или платформи за съобщения, показва още проучването. Същото е положението в доверието към други новинарски платформи, блогове, подкасти (23% срещу 11%) или YouTube и видеоплатформи (19% срещу 10%).

Страни от ЕС, в които над половината от участниците в проучването, информиращи се онлайн, са посочили за основен източник социалните мрежи, са Малта (56%), Кипър (55%), Унгария (53%) и Гърция (50%).

В България следват:

  • сайтовете на новинарски издания, вестници или телевизии (39%)
  • съобщения от новинарски приложения или „мълнии“ в интернет (24%)
  • споделено от приятели или изпратено с директно съобщение в приложения като WhatsApp, Messenger и др. (24%)

Водещите теми на интерес (възможност за няколко отговора) в България са:

  • национална политика (50%)
  • финансови и икономически новини (44%)
  • европейски и международни събития (39%)
  • местни новини (36%)
  • наука и технологии (31%)
  • спорт (30%)

Огромна част от българите не плащат за достъп до новини – 74% са казали, че не го правят (при възможност за няколко отговора), и това не е най-лошият показател в ЕС. Но България е страната с най-много отговорили, че използват за това абонаменти на работодателя си или на училищна/университетска мрежа.

Всички в ЕС са посочили смартфона си като основното устройство, през което научават онлайн новини. В България този показател е 78%, следван от настолния компютър (66%) и смарт телевизор (17%).

В никоя друга страна в ЕС няма такова господство на „Фейсбук“ (85%) и приложението му „Месинджър“ (62%), посочени от българите на въпроса кои социални мрежи и платформи използват за научаване на новини. В тройката източници е YouTube с 62%. /Дневник/

 

  • Тагове
  • българия
  • ЕС
  • новини
  • радио
  • социални медии
  • телевизия
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest

Подобни новини

32 години от "Господ е българин" и чудото на "Парк де Пренс" /видео/
17 ноември 2025

32 години от "Господ е българин" и чудото на "Парк де Пренс" /видео/

Днес започва Коледният пост
15 ноември 2025

Днес започва Коледният пост

Родители с деца до 12 години ще работят от вкъщи през лятото
14 ноември 2025

Родители с деца до 12 години ще работят от вкъщи през лятото

Най-четено /24 часа/
Спиране на водата в Сливен Сливен

Спиране на водата в Сливен

ное. 16, 2025
Спрягат сливналия за особен управител на Лукойл България

Спрягат сливналия за особен управител на Лукойл

ное. 14, 2025
Откраднаха портмоне с пари и документи в Сливенско Сливен

Откраднаха портмоне с пари и документи в Сливенско

ное. 17, 2025
Спряха парното на две места в Сливен Сливен

Спряха парното на две места в Сливен

ное. 17, 2025
Млада жена от Сливен стана лице на популярна кампания в Шотландия Сливен

Млада жена от Сливен стана лице на популярна кампания в Шотландия

ное. 11, 2025
Избор на редактора
Млада жена от Сливен стана лице на популярна кампания в Шотландия Сливен

Млада жена от Сливен стана лице на популярна кампания в Шотландия

18-годишна стана "Мис Сливен 2025" Сливен

18-годишна стана "Мис Сливен 2025"

Сливенска депутатка: Цените на електроуредите ще скочат с десетки пъти Сливен

Сливенска депутатка: Цените на електроуредите ще скочат с десетки пъти

2 юни не е празник Сливен

2 юни не е празник

"Света Богородица" става митрополитски храм. Секат дървета, ще има паркинг в двора Сливен

"Света Богородица" става митрополитски храм. Секат дървета, ще има паркинг в двора

Like us on Facebook
© SlivenPress 2025. Всички права запазени!
Изработка на уеб сайт Изработка на уеб сайт, лого дизайн от AdvaWorx!